URSUS C-3110-pierwszy ursus z sześcioma cylindrami

Witam

Dzisiaj na „warsztat” wezmę prototyp z serii C. Jest nim URSUS C-3110.
Jak zaznaczyłem w tytule był to pierwszy ciągnik produkcji Polskiej z sześcio cylindrowym silnikiem.

Cały projekt opierał się na URSUS’ie C-385/385A. Czyli można z tego wywnioskować że była wersja z przednim napędem, a ja nie będe przeczył bo coś takiego istnieje.Prawdopodobnie (ale nie dam sobie głowy uciąć) wersja z napędem na wszystkie osie posiadała oznaczenie DT.

Ale teraz do rzeczy, ciągnik produkowano w latach 1972-2975. Silnik perkinsa osiągał moc 79,9kw(110km). 24 biegowa skrzynia biegów, w tym 12 do przodu, a 8 do tyłu.

Kolejny ciągnik który był szansą  na uratowanie polskiego URSUS’a, lecz zaprzepaszczoną jak wiele innych. Silnik był bardzo ekonomiczny i bezawaryjny (jak to na perkins’a przystało).Znalazłem też informacje na temat wersji tego ciągnika z silnikiem turbo , który prawdopodobnie osiągał moc ok. 150 km.Lecz ciągnik widniał pod oznaczeniem 1614, więc prawdopodobnie była to jakaś przeróbka.

Mam nadzieję że się podobało.
Zapraszam ponownie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii prototypy zm ursus i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „URSUS C-3110-pierwszy ursus z sześcioma cylindrami

  1. ~Agrotechnik pisze:

    Przypadkowo wpadłem na tą stronę i jak mam być szczery i bezpardonowy to ujmę wprost- jak się czyta niektóre wpisy, to się chce śmiać i płakać jednocześnie z niewiedzy autora.

    C3110 nie był ŻADNĄ szansą na uratowanie ursusa czy nie wiadomo też co. Powstał z prostego powodu- silniki ZTS-owskie używane w ciężkiej serii, nie były znane na zachodzie, gdyż to była względna nowość na rynku (ciężka seria była produkowana od 1970 roku) więc w razie awarii ciężko było by o części do takiego ursusa. Więc żeby temu zaradzić, wsadzono 6 cylindrowy silnik Perkinsa (nawiasem mówiąc identyczne montowano w pick-upach Dodge) i tak powstał 3110, a gdy zaplecze serwisowe a więc i zaopatrzenie w części na zachodzie rozwinęło się, to i 3110 zniknął z oferty ustępując zwykłemu 1201 i 1204 w wersjach eksportowych. Zetor też miał taki ciągnik w ofercie- Zetor 7018 z silnikiem Perkins. Poza tym często w Anglii wymieniano silniki na Perkinse zamiast ZTS-ów.

    Tak więc pozdrawiam i życzę autorowi żeby się doedukował, dowiedział co nieco, przemyślał nie które rzeczy, bo o ile kompletnego lamusa to nie rusza, to jak ktoś się zna tak jak ja to się dosłownie śmieje z popisu niewiedzy autora.

    • darekursus330 pisze:

      tylko w sieci jest wiele więcej lamusów niż ludzi ogarniętych tak jak ty ….. niestety
      starałem sie zgromadzić jak najwięcej infromacji w jednym lecz z przykrością stwierdzam że łatwe to nie jest
      brak infomacji
      kompletnym lamusem też nie jestem ale niektóre tematy były dla mnie lekką nowością
      mimo iż wypowiedż była tak negatywna na mój temat to dziękuje za nią
      zawsze lepsze to niż nic
      lecz silnik perkinsa w pewnym stopniu robił większą robote niż klasyczna jednostka z ursusa (sam mam doświadczenia z takim silnikiem)co mogło wpłynąć pozytywnie na rozwój tej marki….
      takie jest moje zdanie a jak sam adres ówi „pisze co myśle” lecz
      a co do doedukowania się to chętnie prosił bym o jakieś materiały z których moge zaczerpnąć takiej wiedzy

    • ~maniek pisze:

      Jakie ztsowskie silniki jesli vhodzi o ciezka linie traktorow poczazszy od c 385 to choc byly zaprojektowane w spolnie p rzez polakow i czechoslowakow w fabrykach zetora to glowni inzynierowie silnika i nawedu byli npolakami wiec silnikibte byly bardziej polskie jak c 4011

  2. ~Wenicjusz pisze:

    Witam
    Ja zajmuję sie Sprowadzaniem ciągników z „Zachodu”.
    Dla hobby właśnie odrestaurowuję Ursusa 3110.
    Moje zdanie brzmi nastepująco.
    U nas silnik zetora jest poprostu nasz (jak wódka)
    W angli i francji (także w szwecji) silnik perkinsa jest bardziej typowy – czytaj łatwiej o czesci i mechaników.
    Co do wątku 3110 jako ratujacego Ursusa … nie wiem , ale wiem ze Ursus 3110 Odczuwalnie ma mocy tyle co „Polska” 6 (120 Km) a pali tyle co 4 (75km), dodatkowo silnik jest krótki i mieści się w ramę od 4 garowego C-385.
    C-3110 ma również większą srednicę tłoka podnośnika – podnośnik mocniejszy o ok 450KG.
    A Produkowany był od 1971 do 1978, ale „Zestawy Perkinsa ” można było kupić do połowy lat 90 (Anglia i Francja)
    Silnik jest bardzo popularny – w Polsce najcześciej widziany w kombajnach zbożowych Claas Mercator.

Odpowiedz na „darekursus330Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>